آمار مرخصی زندانیان در ایران در دنیا بی سابقه است  | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 4 شهريور 1403 - 0:31

آمار مرخصی زندانیان در ایران در دنیا بی سابقه است 

شماره: 13904
Aa Aa

هرکسی که ادعای حقوق بشر دارد می‌تواند هر زمان از زندان‌های ایران و وضعیت زندانیان بازدید کند تا ببیند حقوق بشر در چه کشوری رعایت می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران؛
آمار مرخصی زندانیان در ایران در دنیا بی سابقه است 

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت:

هرکسی که ادعای حقوق بشر دارد می‌تواند هر زمان که بخواهد از زندان‌های ایران و وضعیت زندانیان بازدید کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

مبارزه با فساد را هرگز اجازه ندادیم سرد شود؛ برخی از پرونده‌ها به دلیل رسانه‌ای شدن یا معروفیت طرف پرونده دغدغه مردم شده بودند و این دغدغه را باید پاسخ می‌دادیم و تمام این پرونده‌ها را روی میز قاضی قرار دادیم و بررسی کردیم و اجازه ندادیم هیچ پرونده‌ای به زیر میز برود. ما پرونده را از هرکسی با هر جایگاهی که بود مورد بررسی قرار داریم و قضات هم به طور عادلانه به پرونده‌ها رسیدگی کردند و هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداشتند. فضای کشور از گفتمان درباره فساد تبدیل به گفتمان درباره مبارزه با فساد شد. سازوکارهایی که از قبل بود ولی استفاده نشده بود مانند اعلام اموال مسئولین را احیا کردیم و مواردی از این قبیل را هم انجام دادیم تا مردم از مبارزه با فساد اطمینان پیدا کنند و امید به بهبود آینده داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد:

دوستان ما در قوه سر زده به خانواده زندانیان می‌روند و در اشتغال در زندان‌ها به ۵۵ درصد رسیده است که برای امسال تصمیم داریم این اشتغال را به ۸۰ درصد برسانیم.

رئیسی بیان کرد:

کرونا در تمام دنیا فراگیر شد، آماری که برای مرخصی‌های زندانیان در کشورهای دیگر به دلیل کرونا داریم اصلاً قابل مقایسه با آمار مرخصی‌های زندانیان ایرانیان نیست. بیش از ۱۲۰ هزار زندانی به دلیل کرونا و حفظ سلامتی و جانشان به مرخصی فرستاده شدند که در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است. هرکسی که ادعای حقوق بشر دارد می‌تواند هر زمان که می‌خواهند از زندان‌های ایران و وضعیت زندانیان بازدید کنند تا ببینید حقوق بشر در چه کشوری رعایت می‌شود.

وی افزود:

جای حل کردن اختلافات در جلسات است نه پشت تریبون‌ها. ما نباید مردم را نگران کنیم و گرفتار حاشیه‌ها شویم.جای طرح اختلافات در جلسات است و بارها رهبری اعلام کردند که مسئولان مسائل مردم را مدنظر قرار دهند.

رئیسی بیان کرد:

متناسب سازی حقوق کارگران و حقوق بگیران دولت در اولویت کار ما در قوه مجریه قرار دارد. معتقدم هرکس به هر میزانی که کار می‌کند باید دریافتی داشته باشد و حقوق‌ها باید عادلانه باشد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد:

باید از اصحاب رسانه حمایت شود و خبرنگار هم باید باانصاف قلم بزند البته رعایت انصاف فقط برای خبرنگاران نیست و برای تمام مسئولان هم هست.

وی گفت:

بنده هیچ زمانی از کار قضائی غفلت نکردم و برای مدیر محترمی که بعد از بنده تصدی قوه قضائیه را برعهده می‌گیرد هیچ کار عقب مانده‌ای نمی‌ماند و انتظار دارم که رئیس بعدی قوه قضائیه کار تحولی را با قوت ادامه دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان